Proč pracovat u nás?


V Innomotics víme, že svět nelze změnit jen tak od stolu. Inovace máme i v názvu. Historie společnosti Siemens spolu s umem a zkušenostmi jejích pracovníků poskytují k dalšímu vývoji pevný základ.

Dnes měníme definici spolehlivého výkonu – od standardních produktů k elektromotorům a generátorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého „zapnuto/vypnuto“ po vše chytré mezi tím.


Volné pozice


Vyberte lokalitu, která vás zajímá.

Technické pozice

Join our industrial cybersecurity team! Not only do we protect our digital infrastructure, we also contribute to protecting real manufacturing processes. Working with us means connecting the virtual and physical worlds together. Want to see how our efforts keep factories running? Be part of our team!

Your future responsibilities:

  • Monitor, assess, and manage cloud infrastructure vulnerabilities across AWS and Azure environments.
  • Implement and enforce secure configuration baselines using industry standards (e.g., CIS benchmarks, ISO27001, NIST).
  • Design and support implementation of cloud-native protection mechanisms such as Security Groups, NSGs, IAM policies, and encryption.
  • Conduct regular vulnerability scans, analyze findings, and coordinate remediation efforts with DevOps and Infrastructure teams.
  • Collaborate with cloud architects to embed security into infrastructure.
  • Maintain cloud risk assessments.
  • Evaluate new AWS and Azure services for security impact and recommend best practices.
  • Participate in incident response and post-incident reviews related to cloud environments.
  • Stay up-to-date with evolving cloud security threats, tools, and compliance requirements.
  • Support with implementation of proactive monitoring, incident response plans, and security controls to detect and respond to security breaches within the cloud infrastructure.

What you can look forward to:

  • 5 weeks holiday.
  • Flexible working hours with the possibility of remote work 3 days a week.
  • Annual bonus.
  • Meal vouchers.
  • Annual cafeteria budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, etc.).
  • Broad range of various discounts and offers.

Your profile:

  • Proven experience in cloud security, specifically within AWS and Azure platforms.
  • Strong knowledge of vulnerability management tools (e.g., Tenable)
  • Familiarity with secure configuration and hardening techniques for cloud workloads.
  • Deep understanding of IAM, key management, encryption, network segmentation, and logging in cloud environments.
  • Hands-on experience with Infrastructure as Code (e.g., Terraform, CloudFormation, Bicep).
  • Relevant certifications such as AWS Security Specialty, Azure Security Engineer Associate, CISSP, or similar would be a plus.
  • Fluent in Czech and English language.

Máte technické myšlení a chuť podílet se na vývoji špičkových elektromotorů? Staňte se součástí týmu odborníků na vývoj a pomozte nám posouvat hranice technologie!

Budete se věnovat především:

  • návrhu a optimalizaci elektromagnetického obvodu elektrických motorů (asynchronních i synchronních)
  • výpočtu a simulaci magnetických polí pomocí analytických i numerických metod (např. FEM)
  • spolupráci na zákaznických projektech – od prvotní technické specifikace až po uvedení do výroby
  • vývoji nových konstrukčních konceptů v oblasti elektromagnetického návrhu
  • úzké spolupráci s týmy mechanického vývoje, výpočtů a testování
  • technické podpoře ostatních oddělení (např. výroba, kvalita, nákup)
  • tvorbě a správě technické dokumentace

Můžete se těšit zejména na:

  • příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy
  • nejnovější technologie a know-how
  • zajímavé projekty, spolupráci se špičkovými odborníky v ČR i zahraničí
  • fajn kolektiv, který se vzájemně podporuje
  • možnost uplatnění v perspektivním oboru a s tím spojený kariérní růst
  • místo výkonu práce v Brně v nových moderně vybavených kancelářích (Škrobárenská 5)

Další benefity:

  • roční příspěvek ve výši 32.000 Kč na volnočasové aktivity, kulturu, sport a penzijní či životní připojištění v rámci nabídky Benefit Plus
  • 5 týdnů dovolené
  • možnost dalších 5ti dnů volna navíc v rámci nabídky Benefit Plus
  • roční bonus
  • příspěvek na stravování
  • zvýhodněné nabídky a služby pro zaměstnance
  • flexibilní pracovní doba (pevné jádro od 9ti do 14ti hod.) a možnost home office
  • MultiSport karta
  • jazykové a vzdělávací kurzy
  • společenské a kulturní akce
  • a mnohé další

Měl/a byste mít:

  • VŠ vzdělání elektrotechnického směru (ideálně se zaměřením na elektrické stroje nebo výkonovou elektrotechniku)
  • znalost elektromagnetických výpočtů a principů návrhu elektrických strojů
  • zkušenost s nástroji jako FEMM, Ansys Maxwell, Motor-CAD, nebo podobnými
  • schopnost samostatné i týmové práce, analytické myšlení
  • komunikativní znalost angličtiny
  • znalost MS Office

Jsme vývojový tým odštěpného závodu Innomotics. Vyvíjíme a vyrábíme motory pro kompresory, pumpy, jeřáby a jiná zařízení v náročných průmyslových aplikacích po celém světě. Můžete se s nimi setkat např. v chemickém, hutním průmyslu, tunelech nebo plošinách na moři. V tomto odvětví patříme k naprosté špičce a určujeme nové trendy. Máte smysl pro nová řešení a rozumíte technologiím. Podpoříme vás v každé situaci, kdekoli na světě a nabízíme vám příležitost k mimořádnému kariérního postupu. Staňte se součástí naší globální sítě.

Budete se věnovat především:

  • vyvíjení a vyhodnocování obecných analytických a numerických výpočetních nástrojů pro nízkonapěťové synchronní motory
  • převzetí odpovědnosti za interní výpočetní nástroj pro návrh synchronních strojů na bázi konečných prvků a za jeho další rozvoj založený na moderních simulačních a návrhových postupech
  • podpoře implementace nových metod do výpočetního nástroje
  • vedení externího vývojového týmu
  • vyhodnocování prototypových testů pro ověření nových výpočetních metod
  • spolupracovat s globálním vývojovým a výzkumným týmem a zpracovávat požadavky klíčových odborníků do výpočetního nástroje
  • podpoře inovací na základě nejnovějších poznatků a trendů v oblasti výzkumu a vývoje elektrických strojů

Další benefity:

  • místo výkonu práce: Brno
  • zajímavé finanční ohodnocení
  • práci ve stabilní společnosti
  • možnost uplatnění v perspektivním oboru
  • systematickou podporu expertního rozvoje
  • flexibilní pracovní dobu
  • roční příspěvek do programu Benefit plus
  • e-stravenky
  • Multisport kartu

Měl/a byste mít:

  • VŠ vzdělání elektro-technického směru
  • zkušenosti s výpočtem a simulacemi elektrických strojů
  • znalosti v oblasti elektrického návrhu nízkonapěťových motorů (návrh vinutí, elektromagnetický výpočet, provozní chování)
  • zkušenosti s elektromagnetickými FEM simulacemi (např. FEMAG, ANSYS Maxwell, MotorCAD, JMAG, FEMM atd.)
  • zkušenosti s testováním elektrických strojů (typové a systémové zkoušky)
  • inovativní myšlení s vysokou mírou kreativity
  • zkušenosti s prací v mezinárodním a mezikulturním prostředí
  • angličtinu pro každodenní komunikaci minimálně na úrovni B2
  • znalost němčiny výhodou

Máte zkušenosti z HR? Ovládáte perfektně anglický jazyk a baví vás práce s lidmi? Pak hledáme právě vás! Rozšiřujeme náš tým, který se stará o HR pro Evropu, Velkou Británii, Španělsko, Francii, Belgii a Nizozemí. Staňte se součástí mezinárodního týmu, který vytváří skvělé pracovní prostředí po celé Evropě a pojďte s námi růst!

Budete se věnovat především:

  • podpora HR týmu, který se z Česka a Rakouska stará o dvacet evropských zemí (tato pozice je zaměřená především na Velkou Británii, Belgii, Nizozemí, Slovensko a Turecko)
  • spolupráce a kontrola dat při zpracování mezd
  • podpora náboru a ostatní HR agendy
  • aktivní účast na vytváření a implementaci HR procesů a iniciativ
  • vytváření analýz, reportů a prezentací

Můžete se těšit zejména na:

  • zajímavou práci pro různé země
  • získání praxe v HR oblasti v mezinárodní společnosti
  • spolupráci na částečný úvazek (formou DPČ; 80 hod./ měsíc)
  • příležitost k učení a poznávání
  • příspěvek na stravu
  • notebook i pro soukromé účely
  • velkou míru samostatnosti a důvěry
  • možnost home office až 5x týdně

Měl/a byste mít:

  • máte praktické zkušenost z HR, ideálně z mezinárodní společnosti
  • umíte komunikovat výborně anglicky (znalost dalších evropských jazyků je výhodou)
  • nebojíte se nových procesů a poznávání specifik pro jednotlivé země
  • máte smysl pro detail a zodpovědnost
  • ovládáte MS Excel
  • jste flexibilní a dokážete si dobře zorganizovat práci

As part of the Innomotics business, we are looking for experienced accounting and reporting specialist who will support us with local Austrian topics.

Your future responsibilities:

  • Coordination and management of the accounting process, methodical support of accounting-controlling processes, ad-hoc analyses.
  • Analytical reviews and reconciliation of balance sheet and P&L statements.
  • Supporting management and operational business in queries related to reporting guidelines, chart of accounts, accounting and consolidation topics.
  • Receivables management: assessment of write-off of receivables, orders for economic information from external companies, registration of orders.
  • Support in the area of customer and supplier master data, support for the dunning process, administration of credit management.
  • Process improvement and assisting in implementing guidelines and system changes either due to global or local changes.
  • Cooperation with external and internal auditors.
  • Statistical reports to Statistical Office and National Bank, accounting support of the subsidies and grants management.
  • Preparation of annual reports, Austrian statutory financial statements including notes and cash-flow in accordance with Austrian GAAP.

What you can look forward to:

  • You will be part of a flexible and dynamic finance community.
  • You will be in contact with our regional counterparts and working in an international company.
  • You will interact with the accounting, controlling and treasury department.

Extra benefits:

  • 5 weeks holiday.
  • Flexible working hours with the possibility of remote work 3 days a week.
  • Annual bonus.
  • Meal vouchers.
  • Annual cafeteria budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, etc.).
  • Broad range of various discounts and offers.

Your profile:

  • University degree in the field of economics, preferred accounting, audit, finance.
  • Minimum 5 years of work experience in an accounting/reporting department, audit or financial advisory services.
  • Knowledge of international accounting standards IFRS is an advantage.
  • Accounting related processes and internal control systems.
  • Team player and solution oriented.
  • Flexibility, time management skills and ad hoc reporting.
  • German language is a must, English highly preferred.
  • Double-entry bookkeeping.
  • Microsoft Excel.
  • SAP knowledge is an advantage.

Naši projektoví manažeři propojují lidi, nápady a příležitosti. Jako vedoucí týmu překonávají překážky, mají pod kontrolou náklady a termíny. Vidí nové řešení a znají potenciál projektového týmu. Rozumíte technologiím a zároveň dokážete inspirovat a motivovat svoje okolí? Umíte skvěle komunikovat, ať už na úrovni týmu nebo managementu? Pak hledáme právě vás. Staňte se součástí naší globální sítě a pojďte s námi růst!

Budete se věnovat především:

  • plánovaní mezinárodních i lokálních vývojových projektů a samostatné realizaci, přičemž budete vždy dohlížet na termíny, náklady a funkce
  • prezentaci stavu projektu a další projektové dokumentaci
  • budete přebírat koordinační funkci v případě vývojových projektů napříč závody
  • sledování průběhu projektu a zajišťování jeho úspěšnosti
  • Jako projektový manažer našich inovativních vývojových projektů pro asynchronní motory a systémy motorů s integrovanými měniči povedete interdisciplinární projektový tým 8 až 12 zaměstnanců

Můžete se těšit zejména na:

  • jedinečnou příležitost pro profesní i osobní rozvoj
  • zajímavé a nové projekty, spolupráci se špičkovými odborníky nejen v ČR, ale i v zahraničí
  • nejnovější technologie, know how a moderní pracovní prostředí
  • vysokou míru samostatnosti a důvěry
  • flexibilitu v pracovní době a možnost home office
  • fajn tým, který drží při sobě a vzájemně se podporuje

Další benefity:

  • 5 týdnů dovolené
  • roční příspěvek ve výši 32.000 Kč na volnočasové aktivity, kulturu, sport a penzijní či životní připojištění v rámci nabídky Benefit Plus
  • příspěvek na stravování
  • zvýhodněné nabídky a služby pro zaměstnance
  • společenské a kulturní akce
  • a mnohé další

Měl/a byste mít:

  • velkou výhodou jsou zkušenosti v oblasti nízkonapěťových motorů a měničů nebo elektroniky
  • vysokoškolské vzdělání v technickém oboru
  • praxi jako člen projektového týmu nebo projektový manažer
  • anglický jazyk minimálně na úrovni B2
  • znalost technik řízení a plánování projektů a příslušných nástrojů (MS Project, MS Office)
  • výborné komunikační a prezentační dovednosti
  • schopnost efektivní organizace a práce v týmu

As Innomotics, we are creating a global accounting HUB serving Europe and parts of Africa and Asia. We are looking for new colleagues who will help us run this HUB.

Your future responsibilities:

  • Preparing monthly reporting according to IFRS.
  • Ensuring up-to-date reports and analysis/analytical review.
  • Preparing annual group financial statements (Balance sheet, P&L, Cash Flow Statement, Equity Rollforward and Notes) according to IFRS.
  • Coordinating the group consolidation process in the consolidation system.
  • Responsibility for first level support/coordination for entities and hubs in preparing external and internal reporting according to IFRS as well as for queries related to financial reporting guidelines, chart of accounts as well as accounting and consolidation topics.
  • Support and coordination of assigned entities in accounting topics related to legal transactions, e.g., first consolidation, merger, capital measures, liquidation etc.
  • Participating in implementing external and internal accounting and reporting regulations/guidelines into the ERP and consolidation systems.
  • Participating in or lead projects/sub-projects with accounting/reporting impact, e.g., reorganizations, implementation of new IFRS standards, etc.

What you can look forward to:

  • You will be part of the team setting up S4HANA and implementing a new consolidation tool.
  • You will be part of a flexible and dynamic finance community.
  • You will be in contact with our regional counterparts and working in an international company.
  • You will interact with the controlling and treasury department.

Extra benefits:

  • 5 weeks holidays.
  • Meal vouchers.
  • Flexible working hours with the possibility of remote work.
  • Office in Brno.
  • 32000, - per year for health and leisure activities (Benefit plus).
  • Discount program for employees.

Your profile:

  • Minimum bachelor’s degree in Finance.
  • Minimum 4 years of work experience in an accounting/reporting department, audit or financial advisory services.
  • Knowledge of IFRS, consolidation are welcomed.
  • Experienced in SAP and Tagetik is advantage.
  • Familiar with accounting related processes and internal control systems.
  • Distinct time management skills to ensure keeping deadlines, flexibility to support ad hoc requirements are necessary.
  • Fluent English is required for this position.

Do you have at least four years of experience in treasury? Are you communicative and enjoy working in an international environment? Then we are looking for you!

Your future responsibilities:

  • Within the Innomotics Finance and Treasury Team you take care of treasury risk management.
  • You cover financial risk management tasks for the whole Innomotics group, including trading of derivatives and commodities as well as continuous monitoring of and reporting on Innomotics’ global financial risks.
  • The management of financial partners (mainly banks) is also part of your daily work.
  • You actively work on developments / innovations in these areas.
  • You act as advisor, first point of contact and center of expertise for Innomotics companies regarding implication of financial risks on the transactions / business fostering appropriate, efficient and holistic management decisions.
  • You closely collaborate with the other Innomotics Finance and Treasury teams, mainly with Cash Management & Operations as well as Corporate Finance Management.

What you can look forward to:

  • Flexibility: trustful environment with an inclusive and flexible way of working driven by results; hybrid and remote working enabled by innovative tools and devices, personal computer and smartphone.
  • Broad range of wellbeing offerings: 6 weeks holiday, e-voucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus (budget 32 000 CZK per year), discounted offers and more.
  • Responsibility and the opportunity to influence and change.
  • Daily use of English or German language.
  • Never stop growing: plenty opportunities for continuous and individual learning journeys.
  • An inclusive team culture where you can be yourself.
  • Possible of work: Prague (Siemensova 1).

Your profile:

  • You hold a university degree in finance, mathematics, or a related field, ideally complemented by an additional finance-related qualification (e.g., CFA).
  • You have 4–6 years of experience in treasury, with at least three years in a risk management function, within global corporate treasury or a financial institution.
  • You have a strong background in bank relationships and global financial risk management, particularly in FX, commodity, and interest rate management, with a proven track record of optimizing treasury operations.
  • You bring expertise in the digitalization and automation of treasury and financial risk management processes, driving efficiency and innovation.
  • Strong networking, collaboration, and communication skills are essential to thriving in this role.
  • You are analytical, concept-driven, and can work effectively in fast-paced environments, with the ability to manage and complete tasks independently.
  • International experience and fluency in German, English and Czech enable you to work seamlessly across global teams.

Kontaktní formulář


Váháte, která pozice je pro vás nejvhodnější? Dejte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme.
Probíhá odesílání...

Kontaktujte nás sami


Mohelnice

Dělnické pozice

THP pozice

Frenštát p. R. / Ostrava

Drásov

Dělnické pozice

THP pozice

Praha/Brno

Ohledně pozic pro lokality Praha a Brno kontaktujte kteroukoliv z našich personalistek.