Proč pracovat u nás?


V Innomotics víme, že svět nelze změnit jen tak od stolu. Inovace máme i v názvu. Historie společnosti Siemens spolu s umem a zkušenostmi jejích pracovníků poskytují k dalšímu vývoji pevný základ.

Dnes měníme definici spolehlivého výkonu – od standardních produktů k elektromotorům a generátorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého „zapnuto/vypnuto“ po vše chytré mezi tím.


Volné pozice


Vyberte lokalitu, která vás zajímá.

Dělnické pozice

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • manipulaci a expedici elektromotorů
  • kontrole kvality elektromotorů
  • balení elektromotorů dle předpisu
  • práci se systémem PAP
  • další práci dle pokynů mistra

Můžete se těšit zejména na:

  • přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • využití vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • práci na hlavní pracovní poměr (37,5 hodiny týdně)
  • štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport kartu a mnohé další)
  • nástup ihned nebo dle dohody

Měl/a byste mít:

  • manuální zručnost, pečlivost
  • ochotu učit se a spolupracovat
  • flexibilitu
  • ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Lisování plechů
  • Svazkování statoru
  • Práce na robotickém pracovišti

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Manuální zručnost, pečlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezitím. Náš nejvýkonnější motor? 15000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Navěšování a svěšování statorových svazků (ručně nebo pomocí jeřábu)
  • Základní ovládání impregnačních linek
  • Zadávání zakázek do systému přes PAP

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Manuální zručnost, pečlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Zkoušení elektromotorů
  • Další práce dle pokynů mistra

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Vzdělání elektrotechnického směru
  • zkoušky dle nařízení vlády 194/2022 §6 (dříve vyhláška 50) –možné obnovení
  • Manuální zručnost, pečlivost, spolehlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • praxe ve výrobní společnosti výhodou

právě vás! Přidejte se k týmu špičkových odborníků na digitalizaci a pojďte spolu s námi zlepšovat

Budete se věnovat především:

  • Montáži a zkoušení elektromotorů s převodovkou

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Nové a moderní pracovní prostředí
  • Práci ve dvousměnném provozu
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Vzdělání elektrotechnického směru
  • Zkoušky dle nařízení vlády 194/2022 §6 (dříve vyhláška 50)
  • Manuální zručnost, pečlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v dvousměnném provozu
  • Praxe na stejné nebo obdobné pozici výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Montáži a demontáži elektromotorů a jednoúčelových zařízení
  • Aktivní spolupráci na vývojových projektech
  • Technickému měření a vyhodnocování parametrů
  • Práci s technickou dokumentací a technologickými postupy

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Práci v jednosměnném provozu

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Vzdělání v oboru a/nebo praxi v oblasti montáže a konstrukce strojů a zařízení
  • Znalost výkresové dokumentace a měření
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Vztah k manuální práci a pečlivost
  • Flexibilitu
  • Znalost práce na PC
  • Znalost anglického jazyka výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Montáži elektromotorů
  • Práci se systémem PAP
  • Dalším činnostem dle pokynů mistra

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSportkarta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Manuální zručnost, pečlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Ovládání a seřizování navijárenských, na kterých probíhá navíjení a zatahování svazků

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Manuální zručnost, pečlivost, spolehlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15 000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Výroba hliníkových odlitků
  • Obsluha automatického licího stroje
  • Práce na robotickém pracovišti

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Manuální zručnost, pečlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

V Innomotics víme, že svět nezměníte sezením na židli. Inovace máme ve jméně. Neseme si s sebou dědictví společnosti Siemens s více než 150 lety inženýrských zkušeností. Dnes měníme definici spolehlivého výkonu - od standardních produktů k elektromotorům nejvyšší účinnosti; od jednoduchého zapnuto / vypnuto, po vše chytré mezi tím. Náš nejvýkonnější motor? 15000 expertů, kolegyň a kolegů, kteří s námi otáčejí světem. Přidáte se?

Budete se věnovat především:

  • Ovládání a seřizování navijárenskýchcenter, na kterých probíhá strojní zatahování svazků
  • Další práce dle pokynů mistra

Můžete se těšit zejména na:

  • Přátelský kolektiv a podporu v začátcích
  • Využití Vašich profesních schopností v dlouhodobé perspektivě
  • Příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy

Další benefity:

  • Práce na hlavní pracovní poměr (37,5 hodin týdně)
  • Štědré zaměstnanecké výhody (5 týdnů dovolené, roční příspěvek v rámci nabídky Benefit Plus, příspěvek na stravování, odměny při životním a pracovním jubileu, MultiSport karta a mnohé další)
  • Nástup ihned dle dohody

Měl/a byste mít:

  • Manuální zručnost, pečlivost, spolehlivost
  • Ochotu učit se a spolupracovat
  • Flexibilitu
  • Ochotu pracovat v třísměnném provozu
  • SŠ technického zaměření a praxe ve výrobní společnosti výhodou

Technické pozice

Máte chuť si přivydělat při studiu, pracovat se špičkovými odborníky v oblasti nákupu, získat skvělou praxi a případně pracovní nabídku po dokončení studia? Domluvíte se anglicky? Přidejte se k dobře sehranému týmu našich kolegů.

Budete se věnovat především:

  • implementaci dat v systému SAP
  • kontrole a řešení nezbytné dokumentace z pohledu nákupu
  • spolupráci a komunikaci v rámci mezinárodního týmu Česko – Německo
  • administrativní podpoře oddělení

Můžete se těšit zejména na:

  • spolupráci se specialisty v oblasti nákupu a propojení praxe a teorie
  • podporu mentora, který Vám zadává úkoly
  • přátelský kolektiv
  • využití cizích jazyků

Další benefity:

  • práci na DPČ
  • místo výkonu práce: Mohelnice po zapracování možný Home Office
  • získání nadstandardní praxe v oblasti nákupu u společnosti, která je leaderem ve svém oboru
  • flexibilní pracovní dobu dle dohody s mentorem a s ohledem na Váš studijní plán
  • zajímavé finanční ohodnocení a stravenky

Měl/a byste mít:

  • znalosti na úrovni 2. – 5. ročníku studia VŠ ekonomického nebo technického zaměření
  • komunikativní znalost AJ
  • znalost MS Office (zejména Excel)
  • znalost práce s SAP velkou výhodou
  • analytické a organizační schopnosti
  • spolehlivost, pečlivost, samostatnost, schopnost týmové práce
  • zájem o oblast nákupu

At Innomotics, we know that you can't change the world by sitting in a chair. Innovation is in our name. We carry the Siemens heritage of over 150 years of engineering experience. Today, we are changing the definition of reliable performance - from standard products to the highest efficiency electric motors; from simple on/off, to everything smart in between. Our most powerful motor? The 15,000 experts, colleagues who make the world go round with us. Will you join us?

Your future responsibilities:

  • You will be in charge of negotiations & management of the indirect Procurement demands within the Europe & Africa hub
  • You will closely cooperate with internal customers to reach the best results for the demanded purchasing volume while adhering to legal and internal requirements
  • You will analyze and structure the Purchase Volumes in the Categories of pooled Indirect Procurement and continuously seek opportunities for cost reductions, process efficiency improvements or end user enhancements
  • You strive for best in class transparency regarding KPIs and persistently work towards achievement of the given targets
  • You will contribute to the implementation of global strategies for the different categories by implementing them regionally in a tailored way
  • You will work within an international team, where English is the main language, and report to the Global Head of Indirect Procurement

What you can look forward to:

  • Dynamic environment and collaboration with experts
  • Daily use of the English language
  • Opportunities for professional development
  • Dynamic and collaborative work environment

Extra benefits:

  • 25 leave days and a variety of flexible working models that allow time off for yourself
  • Competitive salary
  • Annual bonus
  • Working from home (with occasional travel to the office/factory)
  • E-voucher card - for meal vouchers
  • Broad range of wellbeing offerings - annual cafeteria „Benefit Plus“ budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, cinema etc.), MultiSport card, various discounts and offers

Your profile:

  • You completed a university degree in a relevant field (e.g. Economics, (industrial) Engineering)
  • You gained multiple years of relevant working experience in (indirect) Procurement or a similar function
  • You can demonstrate a successful track record in defining and implementing productivity measures (e.g. tenders, negotiations)
  • You are a team player and like to cooperate with an international team
  • You are good at listening, analyzing, presenting and persuading
  • You gained intercultural experiences and have a service attitude
  • You enjoy negotiations and to achieve challenging targets
  • You are fluent in English

In the context of cost and value engineering, we are looking for a key expert for the systematic modeling and management of infrastructure and data. As a key expert, you will be responsible for creating, maintaining and continuously improving cost models of manufacturing technologies and end products.

Your future responsibilities:

  • Your tasks will include the creation of cost and emission models in coordination with your own team and relevant interface functions, e.g. R&D and product management
  • You create and manage the required system. They prepare their know-how and results and transfer them to the CVE organization and create management reports on the progress
  • You will act as the first point of contact for our expert software for both colleagues and the software provider (e.g. for new functions)
  • You will identify optimization and improvement potential in existing calculation processes and implement the improvements with the aim of increasing the efficiency and quality of analyses and calculations. You will implement simpler automation solutions yourself or act as a project manager for more complex automation solutions
  • In addition, you will identify further automation needs and digitalization, look for solutions and drive implementation
  • Your future tasks will also include the conception and implementation of a CVE application/dashboard for smart and fast calculations and reports
  • Constantly you inform yourself about new software solutions and innovations from suppliers and their potential for Innomotics.

Extra benefits:

  • competitive salary
  • annual bonus
  • 25 leave days and a variety of flexible working models that allow time off for yourself and your family
  • home office 2 to 3 days per week
  • e-voucher card - for meal vouchers
  • broad range of wellbeing offerings - annual cafeteria budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, etc.), various discounts and offers
  • possible place of work: Drásov, Frenštát, Mohelnice, Brno, Praha, Ostrava

Your profile:

  • The basis of your success is a master's degree in business informatics, industrial engineering, mechanical engineering, electrical engineering or a related discipline is an advantage
  • Building on this, you have several years of professional experience (5 years+) in cost and value engineering, in production planning with IT topics or IT projects related to production and technologies
  • You can use common MS Office applications and a product cost management tool
  • Knowledge of implementing simple digitalization solutions (e.g. using Azure or AWS) is required
  • Knowledge of Python, SQL and big data analytics as well as expertise in artificial intelligence and machine learning is a plus
  • You have a high affinity for IT and systematic thinking and enjoy working in data models and data structures
  • Intercultural experience as well as very good presentation and communication skills (in German & English) round off your profile

Do you speak excellent English, have Export Control and Customs experience and excellent communication skills? Then we're looking for you. Take the opportunity to work in an international environment and join us!

Your future responsibilities:

  • You are the responsible contact for all plants and locations within the assigned countries for Innomotics in the area of ECC (Export Control and Customs)
  • You are the responsible contact person for the support of the local ECC contacts in the assigned countries for communication with authorities, audits or checks through the authorities
  • You evaluate, establish and/or manage export control or customs third party providers and provide guidance in responsible countries (e.g. Customs Brokers or external consultants).
  • You will evaluate and implement processes to support regulatory requirements associated with duty minimizing programs.
  • You act as functional support in process designing, you support in the evaluation and solving of difficult export processes and in the implementation of ECC procedures and processes
  • You are business consultant and advisor and act as approval responsible (case release) in the case of involvement of listed partners, countries of concern or specific controlled items
  • You prepare and request export approvals, licenses or certifications at the respective authorities if applicable in close contact and collaboration with ECC representatives of the assigned countries
  • You prepare and drive together with the ECC representatives of the assigned countries the different security in the supply chain program certifications (e.g. AEO, C-TPAT, etc.) at the respective authorities and are responsible for maintaining them.
  • You verify and approve contracts together with the Legal & Compliance function with regard to ECC topics.
  • You are the main contact and interface to the country’s CEOs/CFOs and to the global ECC headquarters and report regularly to them.
  • You establish, support, and have regular communication with ECC representatives of the assigned countries.
  • You implement, enforce and control all requirements of the global ICP as well as local requirements based on national legislation.
  • You support and contribute in ICP design if there are additional ECC specific topics that need to be covered in the area of responsibility.
  • You analyze import and export regulatory changes for impacts and ensure relevant functional training for all impacted employees
  • You evaluate, implement, manage Global Trade Management Tool.
  • You develop standard of care for the assignment of trade data elements (harmonized tariff code, export control classification number, country of origin and preference).
  • You support in ERP testing when new IT processes with ECC relevance are rolled out.
  • You provide transactional import or export support as needed.

What you can look forward to:

  • Long-term cooperation
  • Diverse work in an international environment
  • Responsibility and the opportunity to influence and change
  • Daily use of the English language
  • Motivational salary, company computer and phone
  • Working from home (with occasional travel to the office/factory)
  • Broad range of wellbeing offerings: 5 weeks holiday, e-voucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus, discounted offers and more
  • Possible place of work: Mohelnice, Frenštát, Drásov, Praha, Brno

Your profile:

  • University degree (engineering, business administration) or equivalent
  • Previous experience roles associated with Export Control and Customs
  • Experience in working in a multi-cultural corporate business setting
  • Advanced knowledge of English (C1)
  • Advanced knowledge of MS Office
  • SAP is an advantage
  • Excellent interpersonal and communication skills, both verbally and in writing
  • Willingness to travel (10%-20%)
  • Reliability, thoroughness and independence, detail oriented
  • Active approach to work

Do you have at least three years of experience in treasury? Are you communicative and enjoy working in an international environment? Then we are looking for you!

Your future responsibilities:

  • You support the whole Finance and Treasury Team implementing the treasury management systems ensuring functional readiness for Innomotics’ independence post Closing.
  • You support the Finance and Treasury Team as well as the entire Innomotics Group in setting up and administrating the finance and treasury IT landscape (mainly payment platform and in-house bank tool), including master data management, user authorization, monitoring of inter-faces or administration of cash pools and intercompany clearing; the management of our ex-ternal system providers is also part of your duties.
  • You implement and manage the global bank account and payment structure in regulated as well as non-regulated countries (e.g. cash pooling, account clearing).
  • You ensure cash concentration at central level to the extent possible by monitoring bank ac-count balances and steering short-term cash needs.
  • Your responsibility includes the execution of payments and processing of bank account state-ments in the context of finance and treasury transactions.
  • You closely collaborate with the other Innomotics Finance and Treasury teams in order to drive continuous optimization and the digitalization of processes.

What you can look forward to:

  • Flexibility: trustful environment with an inclusive and flexible way of working driven by results; hybrid and remote working enabled by innovative tools and devices, personal computer and smartphone.
  • Broad range of wellbeing offerings: 5 weeks holiday, evoucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus, discounted offers and more.
  • Responsibility and the opportunity to influence and change.
  • Daily use of English or German language.
  • Never stop growing: plenty opportunities for continuous and individual learning journeys.
  • An inclusive team culture where you can be yourself.
  • Possible place of work: Mohelnice, Frenštát, Brno, Drásov, Praha.

Your profile:

  • We are looking forward to meeting you if you hold a degree in Finance, Mathematics, Account-ing, IT or similar, ideally complemented by an additional finance-related qualification.
  • You have at least three years of experience in treasury, ideally in a global mid-size company environment.
  • You have proven knowledge in digitalization and automation of treasury- and / or cash man-agement processes, including relevant reporting.
  • Considering a particularly high number of internal and external contacts required to effectively carry out this role, highly effective networking, collaboration, and communication skills are key for this role.
  • You work highly analytically and conceptionally under great commitment and resilience.
  • Ideally you have experience from working abroad and gained a deep understanding of different cultures and their way of interacting.
  • You demonstrate fluent command of German and English.
  • Your openness and interest in new things make you to an outstanding team player contributing to our successful and powerful Innomotics Finance & Treasury Team

At Factory Mohelnice, we believe in nurturing talent and providing a platform for you to flourish. Our Finance Development Program is not just a job; it's a chance to start your path to success. What is the Finance Development Program? The Finance Development Program (FDP) prepares you to support a wide range of businesses as a future financial leader in our organization across different locations within the country and abroad. The FDP is a two-year rotational program, with four different assignments, each of the rotation is expected to be six-month (hybrid working is possible). As a FDP participant you will work in different financial functions such as: manufacturing controlling, supply chain management, strategic procurement, product controlling

Your future responsibilities:

  • Through the entire FDP program, you will have a dedicated mentor on your side, who is part of the Innomotics Finance Leadership team. During the mentorship you will learn and receive more details about the overall strategy, systems, and accomplishments that makes this company unique as a global leader. Further, during the FDP program it is expected to work on one dedicated project as the project lead in one of the different financial functions.
  • Once you went successfully through the FDP program, you will have the opportunity to join our company on a long-term basis.

What you can look forward to:

  • Unlock Your Full Potential: Dive into a dynamic and supportive environment where your skills will be honed, your talents celebrated, and your potential realized.
  • Global Exposure: Collaborate with experts from diverse backgrounds, work on cross functional projects, and gain a global perspective on finance.
  • Continuous Learning: Our commitment to your growth is unwavering. You'll have access to cutting edge training, mentorship, and development opportunities.
  • Innovate and Lead: Be at the forefront of financial innovation and drive change in a forward-thinking organization.
  • Personal and Professional Growth: We're invested in you as a whole person. Develop not only your career but also your well being through our comprehensive wellness programs.
  • A Supportive Network: Join a close knit community of colleagues who become your friends, mentors, and allies on your journey.

Extra benefits:

  • 25 leave days and a variety of flexible working models that allow time off for yourself.
  • Various discounts and offers.
  • Competitive salary.
  • Annual bonus.
  • Home office 2 days per week.
  • E-voucher card for meal vouchers.
  • Broad range of wellbeing offerings - annual cafeteria „Benefit Plus“ budget with any use on the benefit plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, Multisport card, etc.), various discounts and offers.
  • Possible place of work: Mohelnice, Frenštát p.R.

Your profile:

  • Bachelor´s or Master ´s degree in finance or related field.
  • Graduation date: ideally you must have graduated before to the program start date, but no more than two years prior, final year students will be also considered.
  • Strong analytical skills and a passion for numbers.
  • Excellent communication skills.
  • Fluent in English, additionally German is an advantage.
  • User knowledge in Microsoft Office 365 and other relevant programs.
  • Relocation and travel: you must be willing to relocate and travel for limited period, which is required by the program.
  • A desire to learn, grow, and make a difference.

Can you help us drive our vision for the future? Do you like supplier management? Thenwe are looking for you! Become part of the manufacturing plants in Mohelnice and Frenštát p. Radhoštěm! The Head of Strategic Procurement for two production plants of low voltage motors located in Mohelnice and Frenštát p. Radhoštěm is a leadership role responsible for overseeing and executing procurement strategies aligned with organizational objectives. This role involves leading a team of procurement professionals, establishing vendor relationships, negotiating contracts, and optimizing procurement processes to ensure efficiency and cost-effectiveness. The Head of Strategic Procurement plays a pivotal role in driving strategic decision-making related to sourcing, purchasing, and supplier management to support the organization's overall growth and success.

Your future responsibilities:

  • Collaborate with factory and global management to develop long-term procurement strategies and initiatives.
  • Formulate and implement global procurement strategies in line with organizational goals and objectives.
  • Identify opportunities for cost savings, process improvement, and risk mitigation within the procurement function.
  • Build and maintain strong relationships with key suppliers and vendors.
  • Negotiate contracts, terms, and pricing agreements to optimize value and mitigate risks.
  • Monitor supplier performance and address any issues or concerns in a timely manner.
  • Develop and manage of the procurement budget.
  • Monitor procurement expenditures and identify opportunities for cost reduction and savings.
  • Cooperation in auditing and resolving supplier ratings (quality assessment).
  • Ensure compliance with relevant regulations and internal policies throughout the procurement process.
  • Lead and mentor a team of procurement professionals, fostering a collaborative and high-performance work environment.

What you can look forward to:

  • Opportunities for professional development and career advancement.
  • Dynamic and collaborative work environment.
  • Exciting projects, cooperation with leading specialists.
  • Friendly staff enthusiastic about electric motors.

Extra benefits:

  • 25 leave days and a variety of flexible working models that allow time off for yourself.
  • Various discounts and offers.
  • Competitive salary and business car.
  • Annual bonus.
  • Home office 2 days per week.
  • E-voucher card - for meal vouchers.
  • Broad range of wellbeing offerings - annual cafeteria „Benefit Plus“ budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, cinema etc.), MultiSport card, various discounts and offers.

Your profile:

  • Proven track record in strategic procurement, sourcing and supplier management preferably in manufacturing organization demonstrated with leadership capabilities (at least 5 years).
  • Strong negotiation skills and ability to manage complex vendor relationships.
  • Fluency in English is a necessary.
  • The ability to use the Czech language is a great advantage .
  • Effective communication and interpersonal skills, with the ability to collaborate cross-functionally and influence stakeholders at all levels of the organization.
  • High personal integrity, ability to decide and take responsibility.
  • Driver's license and readiness to travel (regular business trips to branch Frenštát p. Radhoštěm, Prague and Germany).

In Information Technology we take care on digitalization of Innomotics processes. Before we write even a single line of code or customize the standard software product, we have to understand what drives our business. Only then we implement things on the technical side – trying, testing, and improving outcomes until a final solution emerges. We enjoy the freedom to think in completely new categories and to organize our own work. For us, knowledge means exchange – discussions with colleagues from all over the world. We feed our ideas into many sectors of the economy, thus creating the basis for innovative technical solutions. Join our team, and we will offer the necessary support to give you responsibility and enable you to have an international career.

Your future responsibilities:

  • You will implement and drive the further development of Innomotics’s global SAP S/Hana system, being responsible for SAP basis topics as part of the global team, including the coordination activities for the rollouts across Innomotics’s sites and regions.
  • You will be responsible for SAP basis operations, Solman solution and their development. To this end, you will control the development, maintenance and roll-out of functionalities and interfaces.
  • You control and direct the development of an ERP architecture based on new technologies and trends, which requires strong alignment across different projects / programs.
  • You coordinate and drive all necessary upgrade and patching activities together with solution suppliers and consulting partners.
  • You define, create, and maintain software interfaces to other applications and ensure their availability.
  • You verify and validate concepts and specifications against requirements and standards.
  • The participation in the exchange of experience with other experts and the organization of the transfer of know-how within the global Innomotics organization also belongs to your new area of responsibility.

What you can look forward to:

  • Daily use of the English language.
  • Motivational salary, company computer and phone.
  • Flexible working hours and possibility of home office.
  • Broad range of wellbeing offerings: 5 weeks holiday, evoucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus, discounted offers and more.
  • Possible place of work: Drásov, Frenštát, Mohelnice.

Your profile:

  • You successfully completed your degree in Computer science, mechanical- or electrical engineering or comparable education.
  • You have multi-year experience in SAP basis operations, preferably already in S/4 Hana and software development.
  • Additional you already gained around 5 years of experience successfully working as SAP Basis expert in a global team.
  • You have advanced knowledge in modern SW development approaches, state of the art interface and cloud technologies.
  • Therefore, you are able to design technical realization concepts based on new technologies.
  • You are characterized by your communication techniques. You are used to working in international teams and convince us with your intercultural openness.
  • High level English language skills round off your profile.

Jsme oddělení controllingu závodu Innomotics, s.r.o., Elektromotory Mohelnice a Frenštát p.R. Nabízíme pozici junior controllera, na které rádi přivítáme člověka otevřeného novým příležitostem a chutí učit se novým věcem. Dáváme možnost nejen zájemcům s praxí, z této pozice lze také nastartovat pracovní kariéru ihned po skončení studia. Standardní motory závodu Elektromotory Mohelnice a Frenštátu p.R. pohání kompresory, pumpy a jeřáby po celém světě. Mimoto umíme navrhnout a vyrobit elektromotory do nejnáročnějších prostředí – s těmi se pak setkáte v hutním průmyslu, tunelech nebo plošinách na moři. V tomto odvětví patříme k naprosté špičce a určujeme nové trendy.

Budete se věnovat především:

  • sledování a analýze finančních ukazatelů
  • přípravě reportů a prezentací
  • podpoře při plánování a řízení nákladů
  • vytváření měsíčních analýz odchylek plánů a skutečnosti pro vedení společnosti a odborné oddělení
  • samostatné definici a sledování klíčových ukazatelů a jejich další rozvoj
  • hledání oblastí pro optimalizaci a následné navrhování projektů na optimalizaci
  • provádění ekonomických a investičních analýz a kalkulace nákladů na výrobu, produkt, resp. projekt
  • provádění ad-hoc analýz a spolupráce na optimalizaci oblasti controllingu
  • aktivní spolupráce v rámci ročního plánování a strategického plánování
  • podpoře při provádění nákladového účetnictví
  • přípravné práci v rámci tvorby měsíčních a ročních účetních závěrek

Můžete se těšit zejména na:

  • místo výkonu práce: Frenštát p.R. nebo Mohelnice
  • roční bonus v závislosti na finančních výsledcích společnosti
  • moderní IT technologie, firemní NTB a mobilní telefon včetně datového paušálu
  • možnost soustavného odborného rozvoje a kariérního růstu
  • pružnou pracovní dobu
  • až dva dny v týdnu home office po zapracování
  • 5 týdnů dovolené
  • dynamický a přátelský kolektiv, týmové akce

Další benefity:

  • příspěvek na stravu a možnost závodního stravování
  • roční příspěvek do programu Benefit Plus
  • Multisport kartu
  • dobrovolnický den, společenské a kulturní akce

Měl/a byste mít:

  • minimálně bakalářský titul v oboru ekonomie, finance nebo podobném
  • pokročilou znalost anglického jazyka (slovem i písmem). Německý jazyk výhodou
  • pokročilou znalost MS Office, zkušenost s prací s velkými daty, standardizace a automatizace zpracování dat
  • zkušenost s ERP systémy (např. SAP), Power Apps a Qliksense je výhodou
  • schopnost pracovat s velkým množstvím dat, výborné analytické a logické myšlení
  • silné komunikační a prezentační dovednosti, schopnost pracovat v týmu

Jsme tým vývojových konstruktérů odštěpného závodu Innomotics, s.r.o., Elektromotory Frenštát. Vyvíjíme asynchronní a synchronní motory v osové výšce 225-355 mm. Při vývoji využíváme pokročilý simulační software a spolupracujeme v mezinárodních vývojových týmech za účasti kolegů z Německa, Indie a Číny. Naše motory pohání kompresory, pumpy, jeřáby a jiná zařízení po celém světě. Motory navrhujeme pro použití do náročných průmyslových podmínek. Můžete se s nimi setkat např. v chemickém, hutním průmyslu, tunelech nebo plošinách na moři. V tomto odvětví patříme k naprosté špičce a určujeme nové trendy. Chcete se stát součástí týmu našich konstruktérů - vývojářů? Přidejte se k nám!

Budete se věnovat především:

  • navrhování a optimalizaci elektrických částí motorů
  • ověřování návrhu s pomocí simulací a testů
  • tvorbě výpočtové a zákaznické dokumentace

Můžete se těšit zejména na:

  • nejnovější technologie a know-how v oblasti točivých elektrických strojů
  • zajímavé projekty, spolupráci se špičkovými odborníky
  • přátelský kolektiv
  • každodenní využití cizích jazyků
  • aktivní spolupráci v mezinárodních vývojových týmech
  • příležitost vhodnou i pro čerstvé absolventy
  • místo výkonu práce: Frenštát pod Radhoštěm / Ostrava / Mohelnice
  • náborový příspěvek ve výši 30.000 Kč po zkušební době
  • zajímavé finanční ohodnocení
  • práci ve stabilní společnosti
  • možnost uplatnění v perspektivním oboru
  • systematickou podporu expertního rozvoje
  • otevřené možnosti expertního růstu
  • flexibilní pracovní dobu a možnost home office
  • roční příspěvek do programu Benefit Plus
  • závodní stravování / stravenky
  • dobrovolnický den, společenské a kulturní akce
  • 5 týdnů dovolené

Měl/a byste mít:

  • VŠ vzdělání elektrotechnické – výhodou elektrické stroje a přístroje, příp. pohony, energetika
  • znalost problematiky konstrukce elektrických točivých strojů znalost problematiky FEM simulací alespoň na mírně pokročilé úrovni
  • angličtinu nebo němčinu pro každodenní komunikaci
  • orientaci na zákazníka a výsledek
  • schopnost stále se učit novým věcem, rozhodnost a důslednost

motors; from simple on/off, to everything smart in between. Our most powerful motor? The 15,000 experts, colleagues who make the world go round

Budete se věnovat především:

  • Introduction of Lean at chosen suppliers and optimization of supplier's operations by application of E2E Lean Methodology for Manufacturing, Logistics and on Company level at supplier
  • Self-initiated identification of improvement potentials and proposal of supplier candidates to supplied businesses incl. alignment on next steps
  • Early involving and coordinating project-related cross-functions of Innomotics to ensure project success
  • Lead of Lean Projects at supplier and mentoring Innomotics' and supplier's lean teams
  • Responsible for the complete project and change management from
  • Setting up projects incl. successful Supplier Buy-in
  • Onsite evaluation of supplier and identification/ realization of optimization measures
  • Accompanying, guiding and coaching the supplier during his lean transformation phase (on- and offsite work)
  • Regular reporting of supplier progresses and improvement results to joint SteerCos, Heads of GVP and Segments and to the Top Management of Innomotics
  • Ensuring of reaching agreed targets (e.g. introduction of lean, reduction of lead time, productivity increases, increases in flexibility, ….) and continuous follow-up with supplier
  • Being 1st contact for our cross-functions like segment/ factory management (CEO, CFO, operations, procurement, logistics, quality, R&D) for lean optimization of suppliers
  • Continuous benchmarking and improvement of our Innomotics Lean@Suppliers Program to be best-in-class
  • Ready for supplier visits globally

Další benefity:

  • competitive salary
  • annual bonus
  • 25 leave days and a variety of flexible working models that allow time off for yourself and your family
  • home office 2 to 3 days per week
  • e-voucher card - for meal vouchers
  • broad range of wellbeing offerings - annual cafeteria budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, etc.), various discounts and offers
  • possible place of work: Drásov, Frenštát, Mohelnice, Brno, Praha, Ostrava

Měl/a byste mít:

  • Bachelor´s degree or Master´s degree in Supply Chain, Operations Management, Industrial Engineering, or equivalent experience as Masters or Technician
  • 7-10+ years’ manufacturing expertise including Lean Manufacturing in mechanical and electro-mechanical productions, further experiences in electronics productions appreciated
  • You are a passionate lean practitioner based on a sound theoretical knowledge equivalent to Senior Lean Expert, Experience in Lean Admin/ Business appreciated
  • Several years of experience in project and change management as well as supplier development projects, incl. regular reporting to Top Management
  • International/ Intercultural working experience, English fluently and German language appreciated

We are looking for a Product Cluster Manager Severe Duty Motors (f/m/d) to join our team at Innomotics – A Siemens Business. Your change engine Motors and drives are our business redefining reliable motion from check-time per day to uptime per lifecycle, from simply on/off to everything smart in between. Our most powerful engine: more than 15.000 dedicated experts, doers, colleagues. For them, engineering the future means keeping businesses in motion – in e-motion. We are the “we” in power – and we can empower you. 15.000 and counting Are you looking for the stability of an established global player with the lean, innovative spirit of a mid-size hidden champion? That’s us! Are you looking to shape entire industries with a future-proof portfolio of more sustainable, energy efficient solutions? Deal, let’s go!

Your future responsibilities:

  • as a Product Manager, you work on Strategic planning and management of the product portfolio according to goals and market requirements throughout the entire product life cycle
  • you collect and formulate market requirements for current and future products based on direct customer requirements, as well as market analyses, visions, and competition observations
  • you look for new business opportunities and take initiatives to convert them into reality using PLM process
  • you prepare presentations for top management (CEO, CFO and Supervisory Board) and enable strategy communication
  • you support sales and quotation center in customer contacts and launching new products
  • you give product presentations to customers, as well as at trade fairs and customer / sales trainings
  • you act as a team player building a strong network with key stakeholders

What you can look forward to:

  • 5 weeks of vacation per calendar year
  • annual contribution to the Benefit plus program
  • rewards for life and work jubilee
  • discounted offers for employees
  • company canteen / e-meal vouchers
  • Multisport card
  • possibility to work from home flexible working hours
  • volunteer day, social and cultural events
  • possible place of work: Frenštát pod Radhoštěm, Ostrava, Mohelnice, Praha, Brno

Your profile:

  • bachelor’s or master’s degree in electro mechanics or similar technical orientation
  • knowledge and understanding of drive technology and electric motor technologies
  • related professional experience min. 2-3 years
  • business or commercial experience is an advantage
  • highly skilled in communication and presentation
  • good ability to work in a team and social skills to actively take on a driving role
  • you are fluent in English, German language skills is a plus
  • intercultural experience by e.g., participation in international projects and studying or working abroad is an advantage

Jste technický typ se zájmem o oblast digitalizace a máte zkušenosti s programováním? Pak hledáme právě vás! Přidejte se k týmu špičkových odborníků na digitalizaci a pojďte spolu s námi zlepšovat výrobní procesy.

Budete se věnovat především:

  • pokročilé analýze dat
  • programování algoritmů pro zpracování strojových dat z různých zdrojů
  • optimalizaci procesů souvisejících s daty
  • základnímu programování PLC
  • vytváření dokumentace
  • zpracování tabulkových dat do přehledných vizuálů
  • spolupráci a komunikaci s ostatními kolegy z jiných útvarů

Můžete se těšit zejména na:

  • pestrou práci a zajímavé projekty
  • fajn tým, který drží při sobě a vzájemně se podporuje
  • možnost seberealizace a získání nových zkušeností v oblasti digitalizace
  • využití jazykových schopností
  • moderní pracovní prostředí a práci s nejnovějšími technologiemi

Další benefity:

  • pružná pracovní doba a 5 týdnů dovolené
  • roční bonus
  • závodní stravování a příspěvek na stravu
  • částka 25 000 Kč/ rok do programu Benefit Plus
  • akce pro zaměstnance
  • a mnohé další

Měl/a byste mít:

  • min. SŠ vzdělání v odpovídajícím oboru (automatizace, řídící systémy, programování apod.)
  • znalost programovacího jazyka
  • základní znalost programování PLC
  • anglický jazyk na úrovni min. B1
  • algoritmické myšlení
  • samostatnost, iniciativu, rozhodnost
  • dobrou znalost MS Office, zejména Excel
  • velmi dobré komunikační dovednosti a schopnost týmové spolupráce
  • zájem o oblast digitalizace
  • VÝHODOU PRO VÁS BUDE: praxe na stejné nebo obdobné pozici, znalost programovacích jazyků MS SQL, C#, C, JavaScript
  • znalost německého jazyka

Baví vás technika a nové technologie? Jste organizačně schopní a rádi komunikujete s lidmi? Přidejte se k nám! Hledáme zkušeného mechanického konstruktéra, který bude působit jako Projektový manažer pro prototypovou dílnu. Tento klíčový člen R&D týmu bude mít na starost koordinaci prací na prototypové dílně, koordinaci projektů s ostatními odděleními vývoje a spolupráci s odděleními napříč závodem. Bude zodpovědný za realizaci projektů v požadovaném termínu a kvalitě a často bude muset přidat ruku k dílu přímo na prototypové dílně.

Budete se věnovat především:

  • rozdělování a koordinaci práce na prototypové dílně
  • zajišťování komunikace a spolupráce s ostatními odděleními vývoje
  • zodpovědnosti za dodržení termínů a kvality realizovaných projektů
  • aktivní účasti na pracích na prototypové dílně dle potřeby
  • hledání nejvhodnějších technických řešení a jejich implementace

Můžete se těšit zejména na:

  • práci v perspektivním oboru
  • přátelský kolektiv a spolupráci se špičkovými odborníky
  • možnost osobního a profesního růstu
  • flexibilní pracovní dobu
  • moderní pracovní prostředí a přístup k nejnovějším technologiím
  • zajímavé projekty a prostor pro realizaci vlastních nápadů

Další benefity:

  • 5 týdnů dovolené
  • roční příspěvek ve výši min. 25.000 Kč na volnočasové aktivity, kulturu, sport a penzijní či životní připojištění v rámci nabídky Benefit Plus
  • závodní jídelna v areálu firmy, příspěvek na stravování až 60 % ceny jídla
  • zvýhodněné nabídky pro zaměstnance
  • MultiSport karta
  • společenské a kulturní akce
  • a mnohé další

Měl/a byste mít:

  • VŠ vzdělání technického směru (ideálně strojírenství nebo příbuzný obor)
  • anglický jazyk na komunikativní úrovni
  • zkušenosti s prací v programu NX
  • schopnost samostatného rozhodování
  • otevřenou mysl a schopnost hledat inovativní technická řešení
  • dobré organizační a komunikační schopnosti
  • schopnost práce v týmu
  • výhodou: praxe na obdobné pozici, znalost automatizace, znalost německého jazyka

With a trusted legacy of more than 150 years of engineering expertise, we are and have always been the backbone of reliable motion for industries and infrastructure worldwide. Now, we're about to take this to the next level. It’s time for a new brand. It’s time for a powerful team. It’s time for us – for Innomotics (A Siemens Business). Redefining reliable motion for a better tomorrow. Together. Our forward-thinking range of motors, drives, systems, services, and solutions supports the vital industries at the very heart of entire economies. We serve almost all industries, from chemicals, oil & gas to utilities, from fiber to automotive and marine, from water to waste water. Customers trust our portfolio for industrial applications to help them scale up efficiency, electrification, sustainability, and digitalization while reducing their carbon footprint. Are you fluent in English, have excellent communication skills and have long-term professional experience in quality? Then we're looking for you. Take the opportunity to work in an international environment and join us!

Your future responsibilities:

  • You are responsible that division quality targets were met by guiding the QM responsible people for products and productions in LVM
  • You are responsible for regular quality reporting, driving the KPIs (Key Performance Indicators) relevant for the respective project phases. In this way, you provide an overview of the current project status and identify critical situations at an early stage.
  • You drive under quality matters special topics such as e.g.Escalations, Product Safety Suspicion, on demand and ensure that managers and employees have a quality-oriented mindset by promoting role models and sharing best practices focusing on digital solutions.
  • You collaborate with the global QM&PS-network and business accountable units (e.g., R&D, Procurement, Factories, etc.) to achieve quality business goals for Low Voltage Motors (LVM).
  • You ensure that division Instructions & Regulations (e.g. for PLM,QM&PS) are followed and regularly reviewed.
  • You conduct internal audits and assessments (for the division), including preparation, definition and follow up of measures as well as participating (virtual or on-site) and supporting external audits such as e.g. ISO 9001.
  • You prepare and conduct (annual) management reviews for the division as well as analyzing of the results of the customer satisfaction survey incl. follow-up of measures.
  • Finally, you ensure close cooperation and alignment with division support counterparts (guided by Headquarter PQ Team) as well as with country support.

What you can look forward to:

  • Dynamic environment and collaboration with experts
  • Daily use of the English language
  • Opportunities for professional development
  • Dynamic and collaborative work environment

Extra benefits:

  • Long-term cooperation
  • Diverse work in an international environment
  • Responsibility and the opportunity to influence and change Competitive salary
  • Annual bonus
  • Flexible working hours and 2 days working from home
  • Broad range of wellbeing offerings: 5 weeks holiday, e-voucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus, discounted offers and more
  • Possible place of work: Frenštát pod Radhoštěm, Mohelnice

Your profile:

  • The basis of your success is a completed Master's/University degree in Electronics / Mechatronics / Mechanics
  • Building on this, you have already gained long-term professional experience in quality functions.
  • Furthermore, you are proficient in quality methods of risk analysis and quality planning (e.g. PQP, MQP, FMEA) as well as problem management (e.g. 8D, RCA).
  • You have a high level of technical expertise with the functionality of the motors as well as manufacturing and assembly technologies.
  • You are a strong communicator and business fluent English.
  • Personally, you convince with analytical skills, teamwork and assertiveness as well as a result-oriented way of working with a pronounced quality and customer orientation.
  • In addition, you enjoy working in international teams and intercultural sensitivity rounds off your profile.

With a trusted legacy of more than 150 years of engineering expertise, we are and have always been the backbone of reliable motion for industries and infrastructure worldwide. Now, we're about to take this to the next level. It’s time for a new brand. It’s time for a powerful team. It’s time for us – for Innomotics (A Siemens Business). Redefining reliable motion for a better tomorrow. Together. Our forward-thinking range of motors, drives, systems, services, and solutions supports the vital industries at the very heart of entire economies. We serve almost all industries, from chemicals, oil & gas to utilities, from fiber to automotive and marine, from water to waste water. Customers trust our portfolio for industrial applications to help them scale up efficiency, electrification, sustainability, and digitalization while reducing their carbon footprint.

Your future responsibilities:

  • Responsible for developing and implementing a Regional Commodity Strategy for logistics services in alignment with requirements from the Global Category Strategy for logistics services ensuring productivity and cost-effective services and driving the following objectives:
  • Develop and implement a regional Commodity Strategy for logistics services and warehousing
  • Lead regional supplier selection in cooperation with cross functional teams as well as support the integration of new suppliers into development projects
  • Investigate and recommend new and/or alternative regional logistics service suppliers
  • Utilize Advanced Negotiation processes where appropriate to test pricing in the regional supplier market and establish best cost contracts (Total cost of ownership)
  • Optimize costs while meeting regional logistics specifications/requirements
  • Interact with numerous functions within the organization that includes (6) six European manufacturing plants
  • Contract regional suppliers to provide Innomotics with cost-optimized logistics services, drive regional price negotiations for assigned suppliers including escalation management in alignment with the Global Category Manager Logistics
  • You strive for best-in-class transparency regarding KPIs and persistently work towards achievement of the given targets
  • You will closely cooperate with other functions within and outside of Procurement to reach the best results for the business and to reach the overall business targets
  • You will contribute to global strategic logistics responsibilities and tasks, such as Escalations, Digitalization etc.
  • Establish regional Supplier Development processes including the coordination and support on-site supplier assessment / certification audits and continuous improvement activities that drive down total cost. Conduct, document and follow-up of business reviews, risk management and supplier evaluations including action plans

What you can look forward to:

  • Long-term cooperation
  • Diverse work in an international environment
  • Responsibility and the opportunity to influence and change
  • Competitive salary Annual bonus
  • Flexible working hours and 2 days working from home
  • Broad range of wellbeing offerings: 5 weeks holiday, e-voucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus, discounted offers and more
  • Possible place of work: Brno (preferable), Mohelnice, Frenštát pod Radhoštěm, Ostrava, Drásov, Praha

Your profile:

  • You have completed a university degree in a relevant field (e.g. Economics, (industrial) Engineering, Logistics)
  • You have gained long-term relevant working experience in Procurement and Logistics Services or Transport / Logistics Operations
  • You can demonstrate a successful track record in defining and implementing improvement measures You are a team player and like to coordinate diverse teams
  • You are good at listening, analyzing, presenting and persuading and you are a self-driven and target oriented person
  • You have gained intercultural experiences in your previous assignments
  • You enjoy negotiations and achieving challenging targets
  • You are fluent in English and Czech (German is a plus)

In Information Technology we take care on digitalization of Innomotics processes. Before we write even a single line of code or customize the standard software product, we have to understand what drives our business. Only then we implement things on the technical side – trying, testing, and improving outcomes until a final solution emerges. We enjoy the freedom to think in completely new categories and to organize our own work. For us, knowledge means exchange – discussions with colleagues from all over the world. We feed our ideas into many sectors of the economy, thus creating the basis for innovative technical solutions. Join our team, and we will offer the necessary support to give you responsibility and enable you to have an international career. This position is intended for all candidates with knowledge of the MD-module and PP-module who want to further develop within these areas.

Your future responsibilities:

  • Exclusively to the internal customer – Innomotics.
  • Programming within the MD module with an overlap into the PP.
  • Programming in SAP ABAP environment and in BTP platform.
  • Material Master Data:
  • - understanding the structure and components of the Material Master data in SAP is fundamental. This includes knowledge of material types, views, and organizational levels. Familiarity with fields such as material description, unit of measure, valuation class, and storage location is necessary.
  • Variant Configuration:
  • - sales and distribution (SD) module processes related to variant configuration,
  • - product modeling: characteristics, classes, and dependencies,
  • - variant configuration profiles and configuration procedures,
  • - integration with Material Master data,
  • - business processes such as sales order configuration, production planning, and order fulfillment.
  • PDR (Product Development and Realization)
  • - functionality which allows Variant Configurator users to move entire VC models from one system to another ...
  • ALE (Application Link Enabling):
  • - technology used in SAP to transfer master and transactional data between different Logical Systems.
  • Exclusively to the internal customer – Innomotics.

What you can look forward to:

  • Active participation in migration from SAP ECC to S4/HANA.
  • An international team of programmers and experts.
  • Varied work and interesting projects, cooperation with top experts and their mentoring.
  • Digitization and automation of production plant processes Innomotics.
  • Participation in the development and administration of the company's central SAP systems of Innomotics.
  • Work-life balance (flexible working hours and possibility of home office).
  • Work in a friendly, open and informal team
  • Emuneration independent of utilization, but on realistic internal goals.
  • Development with an emphasis on quality and reliability.
  • Possibility of using and developing foreign languages within a multinational company.
  • Broad range of wellbeing offerings: 5 weeks holiday, e-voucher card - for meal vouchers, cafeteria Benefit Plus, discounted offers and more.
  • Possible place of work: Drásov, Frenštát, Mohelnice.

Your profile:

  • You successfully completed your degree in Computer science, mechanical- or electrical engineering or comparable education.
  • You have long-term experience in SAP MD and SAP PP, preferably already in S/4 Hana in cloud.
  • We welcome advanced knowledge in modern SW development approaches, state of the art interface and cloud technologies.
  • Knowledge of procurement processes in manufacturing companies is highly appreciated.
  • You are characterized by your communication techniques. You are used to working in international teams and convince us with your intercultural openness.
  • High level English language skills round off your profile.

Are you familiar with Czech tax and accounting principles, speak excellent English and want to grow professionally? Join us as a Senior Tax Manager and become part of a global team of tax experts!

Your future responsibilities:

  • Ensures implementation of local taxation guidelines, policies and processes, and defines local taxation optimization measure.
  • Analyzes respective local law regulations to match all legal requirements.
  • Maintains ongoing contact with management boards of local operating units, and stakeholder of the respective functional area and with local authorities and consultants.
  • Supports timely and tax-optimized preparation of financial statements, in cooperation with Accounting Management, and ensures timely tax payments.
  • Participates in all major decisions and initiatives in the country; reviews business decisions with respect to taxation impact.
  • Liaises with other departments within the organization and provides consulting for other organizational units within the area of responsibility.

What you can look forward to:

  • Dynamic environment and collaboration with leading experts.
  • Opportunities for professional development.
  • Daily use of the English language.
  • 25 leave days and a variety of flexible working models that allow time off for yourself.
  • Various discounts and offers.
  • Competitive salary.
  • Annual bonus.
  • Home office 2 days per week.
  • E-voucher card - for meal vouchers.
  • Broad range of wellbeing offerings – annual cafeteria „Benefit Plus“ budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, cinema etc.), MultiSport card.
  • Possible place of work: Praha, Mohelnice, Frenštát pod Radhoštěm, Drásov, Brno.

Your profile:

  • About 2 years of experience from in-house tax function or tax advisory firm.
  • Broad knowledge of Czech taxes and accounting principles.
  • General knowledge of international tax principles.
  • English language at communication level.
  • Advanced knowledge of MS Office.
  • Ability to work independently, ownership approach.
  • Good leadership, communication, and interpersonal skills, also on international level.
  • Willingness to learn.

Your change engine. Motors and drives are our business, redefining reliable motion from check-time per day to uptime per lifecycle, from simply on/off to everything smart in between. Our most powerful engine: more than 15,000 dedicated experts, doers, colleagues. For them, engineering the future means keeping businesses in motion – in e-motion. We are the “we” in power – and we can empower you. 15,000 and counting. Are you looking for the stability of an established global player with the lean, innovative spirit of a mid-size hidden champion? That’s us! Are you looking to shape entire industries with a future-proof portfolio of more sustainable, energy efficient solutions? Deal, let’s go! Do you want to shape the future of Innomotics with us? We are looking for a self-starter with a digital, innovative and growth mindset who is ready to actively drive and shape our future company’s culture. We offer an environment full of opportunities to take on responsibility and to develop both personally and professionally. We value the diversity of our people because we know that innovation thrives when it is fueled by a variety of perspectives, skills, backgrounds and experiences. For us, nobody is perfect, but a team can be. #TeamInnomotics. About the team We are team of supplier quality experts. Our goal is to ensure continuous quality of steel suppliers for Siemens Dynamowerk in Berlin. Dynamowerk is a unique developer and manufacturer of special electrical motors up to 100 MW/680 tons. Our base is in Brno Czech Republic. We take pride in our international activity. The main commodities of our focus are electrical components of motors / generators (stator, rotor, insulation parts, coils etc.) Join us and become a member of our Supplier Quality Engineers team.

Your future responsibilities:

  • Main responsibility: Final inspection on electrical parts, major components of an electrical machine, like rotor, exciter rotor, stator and coils. Further the product related documentation needs to be checked, too.
  • Final inspection on electrical parts, major components of an electricl machine, like rotor, exciter rotors, stators and coils.
  • Ensuring and continuously improving supplier quality through qualification and development.
  • Supporting cross-functional cooperation between Procurement, Quality, Logistics, and Engineering.
  • Proactively supporting of the commodity network and supplier evaluation.
  • Facilitating supplier audits on site, investigating, analyzing and correcting quality discrepancies.
  • Ensuring compliance with processes and target.

What you can look forward to:

  • A truly international experience with a lot of time spent travelling and a challenging and perspective opportunity.
  • Opportunities for personal and professional growth.
  • Strenght and stability of Siemens company.
  • Flexi-time working hours and possibility of home office.
  • Attractive financial package.
  • Wide range of benefits (5 weeks holiday, meal allowances, Cafeteria system up to 15.000 CZK yearly, pension insurance contribution 1.400 CZK/month, equity program, corporate holiday resort in Vysočina)…

Your profile:

  • University/ high school degree in electrical or mechanical engineering.
  • Experience in manufacture processes of big electrical machines or components.
  • Knowledge of insulation materials for High Voltage machines (advantage).
  • Supplier audits according to ISO19011 preferable.
  • Fluent English is a must, German or other languages are a plus.
  • Experience and knowledge on welding is an adavantange.
  • Driver license - active driver. í
  • Willingness to travel (up to 80%).
  • You are a dedicated team player with strong communication and analytical skills interfacing with internal and external partners.

výrobní procesy.

Budete se věnovat především:

  • zajišťování dosažení cílů projektů v dohodnuté kvalitě, v rámci dohodnutých rozpočtů a časových plánů
  • zajišťování souladu s celkovým interním rámcem (EHS, PM @Innomotics atd.) a příslušnými místními zákony/předpisy
  • provádění plánování, rozpočtování, kontrole a reportingu ve všech fázích přiděleného projektu
  • připravovat zdroje projektu a provádět kalkulace projektu, nákladů a přínosů
  • budete definovat přiměřená opatření údržby splňující požadavky zákazníků, přičemž budete brát v úvahu nákladovou efektivitu, shodu s místními předpisy a aspekty udržitelnosti
  • budete rozhodovat o zapojení externích zdrojů, koordinovat, kontrolovat a vyhodnocovat poskytování služeb a prací
  • monitoringu dosažených milníků projektů a dodržování rozpočtu a podávání zpráv odpovědnému vedení
  • budete působit jako rozhraní pro zákazníky a koordinovat interní zainteresované strany i externí odborníky a dodavatele
  • vedení a/nebo koordinaci specializovaných odborníků a zaměstnanců
  • práci v AutoCADu

Další benefity:

  • 5 týdnů dovolené
  • možnost home office
  • pružnou pracovní dobu
  • e-stravenky
  • roční příspěvek do cafetérie (Benefit Plus)
  • zvýhodněné nabídky pro zaměstnance
  • společenské a kulturní akce
  • místo výkonu práce: Mohelnice

Měl/a byste mít:

  • VŠ vzdělání v oboru stavebnictví nebo SŠ s delší praxí v oboru
  • znalosti v oblasti BOZP, EHS a stavebního zákona
  • znalost práce v AutoCAD
  • AJ na komunikativní úrovni
  • orientaci ve stavebních rozpočtech
  • znalost MS Office
  • znalost SAP výhodou
  • ŘP sk. „B“
  • zkušenost z obdobné pozice velkou výhodou

Kontaktní formulář


Váháte, která pozice je pro vás nejvhodnější? Dejte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme.
Probíhá odesílání...

Kontaktujte nás sami


Mohelnice

Dělnické pozice

THP pozice

Frenštát p. R. / Ostrava

Drásov

Dělnické pozice

THP pozice

Praha/Brno

Ohledně pozic pro lokality Praha a Brno kontaktujte kteroukoliv z našich personalistek.